PİRHA- PSAKD Altınova Şube Başkanı Adnan Arslan, Abdal Musa Anma Etkinlikleri’nde Alevi Bektaşi Kültür ve Cemevi Başkanlığı’nın temsilcilerini kabul etmeyeceklerini belirterek, 2 Temmuz Sivas Katliamı’nın 33. yılı dolayısıyla “33 bağlama, 33 semah, 33 can” temasıyla anma gerçekleştireceklerini söyledi. Arslan, Sivas’ın ardından Dersim’de Munzur Baba ve Düzgün Baba ziyaretleri yaparak inanç merkezlerine sahip çıkacakları mesajını vereceklerini ifade etti.
Pir Sultan Abdal Kültür Derneği (PSAKD) Antalya Şube Başkanı ve Akdeniz Bölge Sorumlusu Adnan Arslan, her yıl olduğu gibi bu yıl da Antalya’daki Alevi kurumlarıyla birlikte 26, 27 ve 28 Haziran tarihlerinde Abdal Musa Dergâhı’nda olacaklarını söyledi.
Abdal Musa’nın bütün Aleviler için büyük bir değer taşıdığını vurgulayan Arslan, “27 Haziran’da Abdal Musa’da olacağız. Programın en yoğun günü de 27 Haziran’da gerçekleştirilecek anma etkinliği olacak” dedi.
“ALEVİ BEKTAŞİ KÜLTÜR VE CEMEVİ BAŞKANLIĞI’NIN TEMSİLCİSİNİ KONUŞTURMAYIZ”
Arslan, Alevi Bektaşi Kültür ve Cemevi Başkanlığı’nın Abdal Musa Anması’na katılacağı yönünde bilgi aldıklarını belirterek, bu durumu kabul etmediklerini söyledi.
Başkanlığın yetkililerinden bir kişinin anmaya katılarak konuşma yapmak istediğini ifade eden Arslan, “Biz bunu kabul etmiyoruz. Tanımadığımız bir kurumun temsilcisini orada konuşturmayız. Gelmeleri halinde protesto ederiz ve konuşmalarına izin vermeyiz” dedi.
Dergâhların Alevi toplumuna ait olduğunu vurgulayan Arslan, “Dergâhlarımızı kuşatmalarına da teslim almalarına da izin vermeyeceğiz. Dergâhlar Alevi toplumunun dergâhları ve ziyaretgâhlarıdır” ifadelerini kullandı.
“MUHARREM CEMİMİZİ VE AŞURE LOKMALARIMIZI ABDAL MUSA’DA PAYLAŞACAĞIZ”
Bu yıl anma etkinliklerinin Muharrem ayına denk geldiğini hatırlatan Arslan, PSAKD Altınova Şubesi olarak Muharrem cemini ve aşure lokmasını Abdal Musa Dergâhı’nda gerçekleştireceklerini söyledi.
“Cemimizin ardından aşure lokmamızı burada dağıtacağız” diyen Arslan, “Alevi Bektaşi Kültür ve Cemevi Başkanlığı’na karşı biz buradayız, lokmamızı da buradan dağıtıyoruz, cemimizi de burada yapıyoruz diyerek Alevi kurumlarının ve Alevilerin inanç mekânlarına sahip çıktığı mesajını vereceğiz” diye konuştu.
“33. YILDA 33 BAĞLAMA, 33 SEMAH, 33 CAN”
2 Temmuz Sivas Madımak Katliamı’nın bu yıl 33. yılı olduğunu hatırlatan Arslan, genel merkezin aldığı karar doğrultusunda anmaların “33. yıl, 33 bağlama, 33 semah, 33 can” temasıyla gerçekleştirileceğini belirtti.
“33 canımızı anacağız. Bu yıl anmalarımızı ’33. yıl, 33 bağlama, 33 semah, 33 can’ şiarıyla gerçekleştireceğiz” dedi.
2 Temmuz’daki Sivas anmasının ardından bazı üyelerin Çorum’a gideceğini belirten Arslan, PSAKD Altınova Şubesi olarak ise Dersim’e geçeceklerini söyledi.
“Bu yıl Dersim’e gitmemizin nedeni ocaklarımızı kuşatma girişimlerine karşı inanç merkezlerimize sahip çıkmaktır” diyen Arslan, iki gün boyunca Munzur Baba ve Düzgün Baba başta olmak üzere kutsal ziyaretgâhları ziyaret edeceklerini ifade etti.
Arslan, “Buradan şu mesajı vereceğiz; Dersim’de sözüm ona 130 dede ile toplantı yapmanız bize vız gelir. Biz buradayız. Aleviler ve Alevi kurumları buradadır. Ziyaretgâhlarımıza sahip çıkıyoruz” dedi.
“11 TEMMUZ’DA ANTALYA’DA ANMA ETKİNLİĞİ YAPACAĞIZ”
PSAKD Antalya şubeleri olarak 11 Temmuz’da Antalya Erdem Bayazıt Kültür Merkezi’nde geniş katılımlı bir anma etkinliği düzenleyeceklerini açıklayan Arslan, sivil toplum örgütleri ve yöre dernekleriyle görüşerek katılım çağrısı yapacaklarını söyledi.
Arslan, “33 bağlama, 33 semah ve 33 canımızı anacağız. Sivas’ı yalnızca unutmamak ve unutturmamak için değil, aynı zamanda katliamın hesabını sormak için de hem genel merkez düzeyinde hem de yerelde mücadelemizi kararlılıkla sürdüreceğiz” ifadelerini kullandı.
Cebrail ARSLAN/ANTALYA
Yoruma kapalı.