PİRHA- İnsan Hakları Derneği’nin (İHD) 26 Haziran İşkence ile Mücadele ve İşkence Görenlerle Dayanışma Günü dolayısıyla yaptığı açıklamada , işkencenin Türkiye’de sistematik biçimde sürdüğü belirtilirken, cezasızlık politikalarına son verilmesi ve bağımsız denetim mekanizmalarının oluşturulması çağrısı yapıldı.
İnsan Hakları Derneği (İHD), 26 Haziran İşkence ile Mücadele ve İşkence Görenlerle Dayanışma Günü kapsamında hazırladığı basın açıklamasını Dersim’de kamuoyuyla paylaştı. Dersim İHD Şube binasında yapılan açıklamayı İHD Dersim Şube Eşbaşkanı Nurşat Yeşil okudu.
“İŞKENCE MUTLAK OLARAK YASAKTIR”
Açıklamada, Birleşmiş Milletler İşkenceye Karşı Sözleşmesi’nin 26 Haziran 1987’de yürürlüğe girdiği, Türkiye’nin de taraf olduğu sözleşmenin işkenceyi hiçbir istisna olmaksızın yasakladığı hatırlatıldı. Buna rağmen, savaşlar, çatışmalar ve otoriter politikalar nedeniyle işkencenin dünya genelinde yeniden yaygınlaştığı ifade edildi.
“TÜRKİYE’DE İŞKENCE SİSTEMATİK BİR DEVLET PRATİĞİ”
İHD açıklamasında, Türkiye’de işkence ve kötü muamelenin yalnızca darbe dönemlerinde değil, Cumhuriyet tarihi boyunca sürdüğü belirtilerek, günümüzde gözaltı merkezlerinde, sokakta ve toplumsal gösterilere müdahalelerde işkence ve kötü muamele uygulamalarının yaygınlaştığı kaydedildi. Açıklamada ters kelepçe, çıplak arama, fiziksel şiddet ve avukata erişimin engellenmesi gibi uygulamalara ilişkin çok sayıda başvuru ve rapor bulunduğu vurgulandı.
CEZASIZLIK POLİTİKALARINA SON VERİLMESİ ÇAĞRISI
Açıklamada, işkencenin önlenmesinin öncelikle devletin sorumluluğunda olduğu belirtilerek, cezasızlık politikalarının sona erdirilmesi, gözaltı güvencelerinin eksiksiz uygulanması, bağımsız bir ulusal önleme mekanizmasının kurulması, hapishanelerdeki tecrit uygulamalarının kaldırılması ve uluslararası insan hakları mekanizmalarının tavsiyelerinin hayata geçirilmesi istendi. İHD, “İşkencesiz bir Türkiye ve dünya” mücadelesini sürdüreceklerini vurguladı.
PİRHA/DERSİM
Yoruma kapalı.