PİRHA – Urla Meydanı’nda oturan emeklilerin en büyük sorunu geçim sıkıntısı ve gençlerin gelecek kaygısı. Emekli maaşlarıyla temel ihtiyaçlarını karşılayamayan emekliler ya çalışıyor ya da eşleri çalışmak zorunda kalıyor.
Türkiye’de artan enflasyon, emeklilerin geçim endişelerini de artırıyor. Geçim sıkıntısıyla her geçen gün daha fazla karşı karşıya kalan emekliler, aylıklarının temel ihtiyaçlarını karşılamaya yetmediğini belirtiyor.
Öte yandan emeklilerin en büyük kaygılarından biri de gençlerin yaşadığı ekonomik belirsizlikler, işsizlik ve eğitim alanındaki sorunlar. Çoğu emekli, çocuğunun veya torununun geleceğinden endişe duyuyor.
İzmir’in Urla ilçesinde emeklilere mikrofon uzattık. Kimi sorunlarını dile getirip konuşmak istemezken, kimisi yaşadığı geçim sıkıntısını anlatmaktan çekinmedi. Çınar ağacının gölgesinde zaman geçirirken hem siyaseti hem de yaşam koşullarını değerlendiren emekliler, ortak sorunlarının ekonomik sıkıntılar olduğunu söyledi.
“EN BÜYÜK KAYGIM GENÇLERİN GELECEĞİNİN BELİRSİZLİĞİ”
13 yıldır emekli olan Ümit Gençhan, kendisinin ve eşinin emekli olduğunu ancak istedikleri her şeyi alamadıklarını belirterek, idare ederek geçinebildiklerini söyledi.
Gençhan, “Hanım da emekli olduğu için idare ediyoruz, yoksa öbür türlü imkânsız” dedi.
En büyük kaygısının gençlerin geleceği olduğunu ifade eden Gençhan, “Çocuk üniversiteyi bitiriyor, iş yok. Hala annesinin babasının eline bakıyor” diye konuştu.
Gençhan, son olarak iktidarın değişmesiyle bu sorunların aşılacağını düşündüğünü belirtti.
“EMEKLİYİM AMA HALA ÇALIŞIYORUM”
Nurhan Uygun da 7 yıldır emekli olmasına rağmen çalışmaya devam ediyor. Bu emekli maaşlarıyla geçinmenin mümkün olmadığını belirten Uygun, en büyük kaygısının çocuklarının ve torunlarının geleceği olduğunun altını çizdi.
Uygun, bu kaygıların giderilmesi için birlik ve beraberliğin gerekli olduğunu söyledi.
Erdoğan Kurtoğlu ise hem Türkiye’den hem de Almanya’dan emekli. Türkiye’de sadece 6 yıl çalışarak emekli olduğunu kaydeden Kurtoğlu, tek başına yaşadığı için emekli maaşının kendisine yettiğini ifade etti.
“EMEKLİ MAAŞLARIMIZ EN AZ 50 BİN TL OLSUN”
22 yıldır emekli olan Selahattin Yücel, her ne kadar geçinebildiklerini söylese de istedikleri her şeyi alamadıklarını belirtti.
Eşinin de çalıştığını ifade eden Yücel, “Hayat şartları pahalı. İstediğimiz her şeyi alamıyoruz. Gıdada da diğer ihtiyaçlarda da paramız yetersiz geliyor. En az emeklilerin 50 bin TL alması gerekiyor. Yoksa 22 bin TL ile ne alabiliriz?” dedi.
Yücel, son olarak Türkiye’nin çok güzel bir ülke olduğunu söyledi.
PİRHA/İZMİR
Yoruma kapalı.