PİRHA- Gülistan Doku dosyasının Erzurum’a taşınmak istenmesine tepki gösteren Pir Sultan Abdal Kültür Derneği (PSAKD) Kumluca Şube Yönetim Kurulu Üyesi Ayşe Panuç, davanın Dersim’den taşınmasının “sönümlenmesi” anlamına geleceğini söyledi. Panuç, “Nereye götürürlerse götürsünler kadınlar olarak her zaman Gülistan Doku’nun davasının peşinden gideceğiz” dedi.
Türkiye’de yalnızca Gülistan Doku’nun değil, kaybedilen göçmen kadınların ve son olarak Konya’da intihar ettiği öne sürülen göçmen bir kadının ölümünün de kadın katliamlarının bir parçası olduğunu belirten Pir Sultan Abdal Kültür Derneği (PSAKD) Kumluca Şube Yönetim Kurulu Üyesi Ayşe Panuç, şunları söyledi:
“Türkiye’de kadın cinayetleri her geçen gün artıyor. Gülistan Doku dosyası ise kadınların altı yıldır sürdürdüğü mücadele sayesinde bugün hala gündemde. Eğer kadınlar bu mücadeleyi bırakmış olsaydı dosya çoktan kapanmış olabilirdi. Elbette ailesi de çok büyük bir mücadele veriyor. Bugün gelinen noktada dosyanın hala takip ediliyor olmasının en önemli nedeni bu mücadeledir.”
“DERSİM’E ATANAN YENİ KADIN BAŞSAVCIYLA BİRÇOK NOKTA AYDINLANDI”
Dersim’e atanan yeni kadın başsavcının göreve başlamasıyla birlikte dosyada önemli gelişmeler yaşandığını ifade eden Panuç, şöyle konuştu:
“Yeni başsavcının göreve başlamasıyla birlikte birçok nokta aydınlanmaya başladı. Tam da bu aşamada davanın Erzurum’a taşınmak istenmesi söz konusuysa bunun davayı sönümlendirmeye yönelik bir adım olduğunu düşünüyorum.”
Davaya ilişkin bütün delillerin ve olay yerinin Dersim’de bulunduğunu vurgulayan Panuç, dosyanın başka bir ile taşınmasının doğru olmadığını belirterek şunları kaydetti:
“Bu davanın görülmesi gereken yer Dersim’dir. Çünkü olay yeri de, deliller de, soruşturmanın bütün unsurları da orada. Olayla bağlantılı herkes Dersim’de. Ben hukukçu değilim ama dosyanın başka bir yere taşınmasının hukuken de doğru olmadığını düşünüyorum.”
“NEREYE TAŞINIRSA TAŞINSIN PEŞİNİ BIRAKMAYACAĞIZ”
Gülistan Doku davasının Dersim’den taşınmasının davanın sönümlenmesi anlamına geleceğini söyleyen Panuç, sözlerini şöyle tamamladı:
“Adalet Bakanı bu dosyanın sonuna kadar takipçisi olacaklarını söylemişti. Biz de bunun gereğinin yerine getirilmesini bekliyoruz. Ama davayı nereye taşırlarsa taşısınlar kadınlar Gülistan Doku’nun davasını bırakmayacak. Erzurum da olsa başka bir şehir de olsa peşinden gideceğiz. Gülistan Doku için adalet sağlanıncaya kadar mücadelemizi sürdüreceğiz.”
Cebrail ARSLAN / ANTALYA
Yoruma kapalı.