Alevi Haber Ajansi

KESK oturma eyleminde NATO’ya tepki: Halklara savaş politikaları dayatmaktadır

PİRHA – Kamu Emekçileri Sendikaları Konfederasyonu (KESK) İzmir Şubesi’nin KHK oturma eylemi 375. Haftasında devam etti. Ankara’da gerçekleştirilecek NATO Zirvesi’ne karşı çıkan Danyeli, “NATO, halklara barış, demokrasi ve güvenlik değil; savaş, yıkım ve sömürü politikaları dayatmaktadır” dedi. 

Kamu Emekçileri Sendikaları Konfederasyonu (KESK) İzmir Şubesi’nin, Kanun Hükmünde Kararnamelerle (KHK) işten çıkarılmaları protesto etmek amacıyla her Çarşamba günü düzenlediği oturma eylemi 374’üncü haftasında da Karşıyaka çarşı girişinde devam etti. Açıklamada “İhraç tecrittir. Tecrit insan hakları ihlalidir. Hak ihlallerine hayır. İşimize geri döneceğiz” pankartı açıldı.

“ÖĞRETENLERİN TALEPLERİ KARŞILANMALI”

Basın metnini Eğitim Sen İzmir 2 No’lu Şube Başkanı Zeliha Danyeli okudu. Danyeli, OHAL sürecinin sona erdiğini ancak yaşanan mağduriyetlerin giderilmediğini söyledi.

Taban maaş ve mülakat mağduriyetlerin giderilmesi için mücadele eden öğretmenlere yönelik gerçekleştirilen polis müdahalesine tepki gösteren Danyeli, “Sendika binalarının abluka altına alınması, öğretmenlere yönelik su, biber gazı ve kimyasal içerikli müdahaleler, yaralanan ve baygınlık geçirenlere sağlık desteğinin engellenmesi kabul edilemez. Demokratik haklarını kullanan eğitim emekçilerine yönelik bu tutumu kınıyor; sorumlular hesap vermelidir ve talepleri bir an önce karşılanmalıdır” ifadelerini kullandı.

“NATO ÜSLERİ KAPATILMALI”

Ankara’da gerçekleştirilecek NATO Zirvesi’ne karşı çıkan Danyeli, “NATO, halklara barış, demokrasi ve güvenlik değil; savaş, yıkım ve sömürü politikaları dayatmaktadır. Ülkemizin farklı bölgelerinde bulunan NATO üsleri kapatılmalıdır. Türkiye saldırganlık, işgal, sömürü ve talan amacı güden NATO’dan derhal çıkmalıdır” diye konuştu.

NATO’nun yapılacağı zirve öncesi Ankara’da yapılan gözaltılara tepki gösteren Danyeli, “Sıkıyönetim dönemlerinden aşina olduğumuz toplu gözaltı ve baskılar  anayasal hakların askıya alınmasıdır. Gözaltına alınanlar derhal serbest bırakılmalı, hukuksuz uygulamalar, baskılar sona erdirilmelidir!” dedi.

KESK oturma eylemine yaz ayı olması sebebiyle kısa bir ara verilecek. Eylem, KHK’lerle ihraç edilen emekçiler görevlerine iade edilinceye kadar sürecek.

PİRHA – İZMİR

Bunları da beğenebilirsin

Yoruma kapalı.