Alevi Haber Ajansi

Narlıdere Cemevi’nde Sivas anması yapıldı – VİDEO

PİRHA – İzmir Narlıdere Cemevi’nde Sivas Katliamı’nda yaşamını yitiren 33 can anıldı. 33 yıldır adalet mücadelesi yürüttüklerini söyleyen Narlıdere Cemevi Başkanı Elvan Özdemir, Madımak Oteli’nin utanç müzesi olması için çağrı yaptı. 

İzmir’de bulunan Narlıdere Cemevi, Sivas Katliamı’nın 33. yılı vesilesiyle anma gerçekleştirdi. Yaşamını yitiren 33 kişinin fotoğrafları bahçede bulunan Pir Sultan Abdal heykelinin önüne konularak üzerine karanfiller bırakıldı. ‘Biz bitti demeden Madımak davası bitmeyecek’ pankartı açılan anma saygı duruşuyla başladı.

Çok sayıda kişinin katıldığı anma etkinliğinde semahlar dönüldü deyişler söylendi.

“MADIMAK UTANÇ MÜZESİ OLSUN”

Anma programında konuşan Narlıdere Cemevi Başkanı Elvan Özdemir, 33 yıldır adalet aradıklarını belirterek, “Bugün bu meydan’da devlete ve hükümete bir kez daha sesleniyoruz: Canlarımızın katledildiği, insanlığın yakıldığı o karanlık mekân, yani Madımak Oteli derhal, amasız ve fakatsız UTANÇ MÜZESİ yapılmalıdır! Hafızayı silmek isteyenlere, katliamı unutturmaya çalışan egemen akla karşı; o bina bu ülkenin yüzleşme nişanesi olana kadar bu talebimizden asla vazgeçmeyeceğiz!” dedi.

Geçmişte yaşanan katliamların hesabı sorulmadan Türkiye’de ne demokrasiden ne de gerçek anlamda barıştan söz edilmeyeceğini belirtilen Özdemir, “Koçgiri’de, Dersim’de, Maraş’ta, Çorum’da, Malatya’da, Sivas’ta ve Gazi’de canlarımızı bizden koparan o tekçi, faşist ve gerici odak neyse; bugün Suriye’de Alevi halkına yönelik uygulanan soykırım ve vahşet de tam olarak aynısıdır! Aynı karanlık pınardan besleniyor, aynı nefretle saldırıyorlar” ifadelerini kullandı.

“EŞİT YURTTAŞLIK MÜCADELESİNİ MUTLAKA KAZANACAĞIZ”

Alevilerin yıllardır eşit yurttaşlık mücadelesi yürüttüğünü kaydeden Özdemir,  “Alevileri asimile etmeye çalışanlara, işçiyi sömürenlere, kadını yok sayanlara karşı tek çaremiz: Eşit yurttaşlığa dayalı, demokratik ve laik bir Cumhuriyettir! İnançların özgür olduğu, devletin dinden elini çektiği, laikliğin ve demokrasinin bayraklaştığı bir ülkeyi mutlaka kuracağız!” diyerek konuşmasını tamamladı.

Konuşmaların ardından 2 Temmuz’da Sivas’ta yapılacak anma programına katılım çağrısı yapıldı.

PİRHA/İZMİR

Bunları da beğenebilirsin

Yoruma kapalı.