PİRHA- Ankara’da NATO Zirvesi öncesinde düzenlenen eş zamanlı operasyonlarda 209 kişi gözaltına alındı. Ankara Valiliği 13 günlük eylem ve etkinlik yasağı getirdi.
Operasyonlarda çeşitli siyasi parti, demokratik kitle örgütü ve toplumsal yapılarda faaliyet yürüttüğü belirtilen çok sayıda kişi gözaltına alındı. Gözaltı sayısının 209 olduğu açıklandı.
Gözaltına alınanlar hakkında 24 saatlik avukat görüş kısıtlaması kararı uygulandığı bildirildi.
DEM PARTİ’DEN TEPKİ
Halkların Eşitlik ve Demokrasi Partisi (DEM Parti), gözaltı operasyonlarına tepki gösterdi.
Parti tarafından yapılan açıklamada, NATO Zirvesi öncesinde gerçekleştirilen operasyonların demokratik siyasete yönelik bir müdahale olduğu belirtilerek şu ifadelere yer verildi:
“Ankara’da bu sabah saatlerinde gerçekleştirilen ev baskınlarında 200’ü aşkın siyasetçi, demokratik kitle örgütü temsilcisi ve yurttaşın gözaltına alınmasını kınıyoruz. 7-8 Temmuz NATO Zirvesi öncesi, bileşenlerimizden Devrimci Parti ve ESP’nin de aralarında olduğu sol ve sosyalist kurumlara yönelik gerçekleştirilen bu keyfi gözaltı ve tutuklama saldırısı ülkenin geldiği durumu bir kez daha gözler önüne sermiştir.
Demokratik toplumlarda ifade özgürlüğü, örgütlenme hakkı ve barışçıl toplantı ve gösteri hakkı anayasal güvenceler altında bulunan temel haklardır. Güvenlik gerekçeleri öne sürülerek bu hakların geniş ve ölçüsüz biçimde sınırlandırılması, zaten yara almış olan toplumsal barışı ve demokratik siyaseti daha da zedeleyecektir. NATO Zirvesi için getirilen bu yasaklarla Ankara’nın adeta koca bir cezaevine çevrilmesi kabul edilemez.
DEM Parti olarak, demokratik siyaset alanını daraltan, toplumsal muhalefeti kriminalize eden ve temel hak ve özgürlüklerin kullanımını engelleyen uygulamalara dün olduğu gibi bugün de karşıyız.
NATO’yu protesto etmek, NATO’nun uygulamalarını eleştirmek suç değildir. Devrimci Parti Genel Başkanı Elif Torun Öneren’in de aralarında bulunduğu arkadaşlarımız derhal serbest bırakılmalıdır.”
HABER MERKEZİ
Yoruma kapalı.