PİRHA- Avrupa Alevi Birlikleri Konfederasyonu (AABK) İnanç Yol Erkan Kurulu, kurban ile ilgili yazılı bir açıklama yaparak, Hakk ile Hak olmanın, nefsini ve vicdanını yola kurban etmenin, darda ve zorda olanın yardımına koşmanın, umutsuzluğa düşmüş olanlara umut olmanın kurban kadar kutsal olduğu mesajını verdi.
Avrupa Alevi Birlikleri Konfederasyonu (AABK) İnanç Yol Erkan Kurulu, “Hakk’la bütünleşmek nefs’i Yola kurban etmekten geçer” başlığıyla yazılı bir açıklama yaptı.
Açıklamada, “Hakk ile Hak olmanın, nefsini ve vicdanını yola kurban etmenin, darda ve zorda olanın yardımına koşmanın, umutsuzluğa düşmüş olanlara umut olmanın kurban kadar kutsal olduğunu bilmemiz gerekir” denildi. Kurban demek dayanışma, nefsini arındırmak demektir” vurgusu yapılan açıklamada, Aleviliğin hep dayanışma, bölüşme temeli üzerine kurulu olduğu hatırlatılarak, çocuklara Yolun gereklerinin anlatılması istendi.
“Bu yıl Covid-19 pandemisi dolayısı ile alışılmışın dışında sevinçlerimizi, Erkanlarımızı, acılarımızı ve sosyal yaşantımızı yaşamaktayız” denilen açıklamaya şöyle devam edildi:
“UMUTSUZLUĞA DÜŞMÜŞ OLANLARA UMUT OLMAK KURBAN KADAR KUTSALDIR”
“Zaman içinde hepimiz bu sıra dışı yaşantıya alışsakta yine de inançsal görevlerimizi yasaların ön gördüğü çerçeve içerisinde uygulamaya çalışıyoruz.
Kurban erkanımızı belki çok kitlesel olarak tüm cemevlerimizde beraber yürütemesekte, önemli olan o kurban sözcüğünün altında yatan asıl mesajı ve asıl nedeni hayata geçirebilmektir. Hakk ile Hak olmanın, nefsini ve vicdanını yola kurban etmenin, darda ve zorda olanın yardımına koşmanın, umutsuzluğa düşmüş olanlara umut olmanın kurban kadar kutsal olduğunu bilmemiz gerekir. Kurban iyiliğin sembolü ise; elimizden gönlümüzden geldiği kadarı ile ihtiyaç sahibi her kim ise onun yanında olmak ve yardımına koşmak çok önemlidir.
“KURBAN DEMEK DAYANIŞMA, EMEK, NEFSİNİ ARINDIRMAK DEMEKTİR”
Kurban demek dayanışma demek, kurban emek demek, kurban cömertlik demek, kurban nefsini arındırmak aç olanın halinden anlamak demektir. Günümüzde belki kimsenin bir yemeklik ete ihtiyacı yok; ama bir öğrenci okutmak, yoksulun karnını doyurmak, düşenin elinden tutup onu hayata tekrar tutunabilmesini sağlamak, paylaşmanın ve dayanışmanın en güzel örneğidir.
Gönülden verilen bir elma da bir kurbanla eşdeğerdir, yeterki gönülden olsun, yeterki samimi olsun.
“ALEVİLİK HEP DAYANIŞMA, BÖLÜŞME TEMELİ ÜZERİNE KURULUDUR”
Alevilik felsefesi hiç bir zaman diliminde bireysel kendini var etmemiştir, sürekli toplumsal dayanışma felsefesi üzerine kuruludur. Cem erkanında da, matem oruçlarımızda da ve bütün inançsal ritüellerimizde hep toplumsal, hep dayanışma ve bölüşme temeli üzerinde durur. Bu temel elbette kurban erkanlarımız için de geçerlidir. Çünkü içinde özünü kurban eden bir ilkeyi savunur. Bu değerler Alevi toplumumuzun özellikle kaideye alması gereken önemli kriterlerdir.
“ÇOCUKLARIMIZA YOL’UN GEREKLERİNİ ANLATALIM”
Özel inanç günlerimizdeki manevi değeri iyi anlamak ve algılamak Yol’a hizmette önemli bir adımdır. Çocuklarımıza ve gelecek genç nesillerimize inancımızı, ve yolumuzun gereğini anlatalım. Onların önünde bir meşale gibi ışık olmaya ve güzel Yol’umuzu onlara doğru aktarmaya çalışalım.
Özümüzü dara çekeceğimiz, nefsimizi kurban etmeye hazırlandığımız bu kurban erkan günlerimiz arifesinde bütün dünya insanlarına, barış ve huzur dolu bir gelecek olması özlemiyle; niyetleriniz ve kurbanlarınız Hakk katında kabul ve makbul olsun.
Hakk Muhammed Ali, Pir Hünkar Hacı Bektaşi Veli, Boz atlı Hızır lokmalarınızı, niyazlarınızı, ulaştırdığınız her muhtaç can için o günün bayram olmasını dilerim.
Aşk -ı Niyazımızla.”
PİRHA/ İSTANBUL
Yoruma kapalı.