PİRHA – Garip Dede Dergâhı’nda geleneksel aşure programı bu yıl da yoğun katılımla gerçekleştirildi. Kerbela’nın anlamının ve Alevilerin eşit yurttaşlık taleplerinin öne çıktığı programda konuşan Garip Dede Dergâhı Vakfı Başkanı Pir Celal Fırat, son günlerde kamuoyunda tartışılan ziyaretlere ilişkin de açıklamalarda bulundu.
Garip Dede Dergâhı’nda her yıl düzenlenen ve gelenekselleşen aşure programı bu yıl da gerçekleştirildi. Yoğun ilginin olduğu etkinlik, Garip Dede Dergâhı Semah Ekibi’nin semah dönmesiyle başladı. Ardından sanatçı Ali Sizer, Türkçe ve Kürtçe seslendirdiği nefeslerle katılımcılara duygulu anlar yaşattı.
CELAL FIRAT: ORUCUMUZ ADALETİN, EŞİTLİĞİN VE PAYLAŞMANIN ADIDIR
Ali Sizer’in dinletisinin ardından konuşan Garip Dede Dergâhı Vakfı Başkanı Pir Celal Fırat, Kerbela’nın tarihsel ve toplumsal anlamına değindi.
Muharrem orucunun yalnızca yas değil, aynı zamanda hakikat, adalet ve paylaşımın sembolü olduğunu belirten Fırat, “Bizim orucumuz Hak katında adaletin, eşitliğin, birliğin ve paylaşmanın adıdır. Bu Hak lokmasıdır, rıza lokmasıdır. Acılar paylaşıldıkça azalır, lokmalar paylaşıldıkça çoğalır” dedi.
“HİÇ KİMSEYE ‘GELMEYİN’ DEMEYİZ”
Konuşmasında son günlerde CHP Genel Başkanı Özgür Özel’in Garip Dede Dergâhı ziyaretinin ardından yaşanan tartışmalara da değinen Fırat, şu ifadeleri kullandı:
“Biz evimize mihman olmak isteyenlere ‘gelmeyin’ demeyiz, demedik de. O gün cemevi dışında bir grup CHP’linin attığı, asla kabul etmediğimiz sloganları buradan kınıyorum. Bu çirkinliğin ardından kirli bir dille, karanlık senaryolarla şahsıma hakaretler edildi, dergâhımız kirli hesaplara alet edilmeye çalışıldı. Bu kirli politikaları da buna zemin hazırlayanları da, değerlerimize saldıranları da kınıyorum.”
“ALEVİLER BU ÜLKENİN RUHUDUR”
Hakikat yolunda yürümeye devam edeceklerini vurgulayan Fırat, Kerbela’nın yalnızca tarihsel bir olay olarak değil, ahlaki bir duruş olarak görülmesi gerektiğini söyledi.
“Biz her zaman hakikatin yanında olacak, Hüseyni bir duruşla, Zeynep Ana’nın şefkatiyle yol yürüyeceğiz. Kerbela’yı sadece Yezid’in zulmü üzerinden okumuyoruz; kendi vicdanımıza bakıyor, hakikat arayışımızı sürdürüyoruz. Kerbela ahlaktır, duruştur, sevgidir. Zulmün karşısında Hüseyni sevdayla hakikatin peşinde yürümeye devam edeceğiz. Halkımızın hak, adalet ve eşitlik mücadelesini sürdüreceğiz.”
Alevilerin ayrıcalık değil eşit yurttaşlık talep ettiğini belirten Fırat, “Biz Aleviler imtiyaz istemiyoruz. Sadece eşitlik temelinde bir arada yaşamak istiyoruz. Aleviler bu ülkenin ruhudur, birliğidir, ayrılmaz bir parçasıdır. Bugün hâlâ Alevilerin haklarını konuşuyorsak bu, ülkemizin ayıbıdır. İnsanları birbirine benzeterek değil, farklılıklarıyla aynı sofrada buluşturarak bu ülkeyi büyütebiliriz. Kimse dili, kimliği ya da rengi nedeniyle ayrıştırılmamalıdır. Biz 72 millete aynı gözle bakıyoruz. Başkasına kendisi gibi bakamayan Hak yolunu bulamaz” diye konuştu.
Konuşmasının sonunda Madımak Katliamı’nı da anan Fırat, yaşamını yitirenleri anarak katliamlarla yüzleşme çağrısı yaptı.
Konuşmanın ardından aşureye katılanlar hep birlikte Pir Celal Fırat’a rızalık verdi. Coşkuyla karşılanan konuşmanın ardından sanatçı Cengiz Özkan sahne aldı. Seslendirdiği deyiş ve türkülerle katılımcılara duygu dolu anlar yaşatan Özkan uzun süre alkışlandı.
Program, Garip Dede Dergâhı Dedesi Hüseyin Doğan’ın verdiği aşure duasının ardından lokmaların pay edilmesiyle sona erdi.
PİRHA/İSTANBUL
Yoruma kapalı.